Reklamation, retur och återköp
Retur
1. Om du ångrar ditt köp och vill returnera varan till oss så har du full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i originalförpackningen. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Agnes Maskin förbehåller sig rätten att acceptera eller neka återbetalning om produkten inte är i säljbart skick. Om varan inte är i nyskick har Agnes Maskin rätten att dra av en kostnad för begagnatvara, 10-50%. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Kontakta oss för att få en ångerblankett. Där kan du meddela oss vad som gör dig missnöjd med varan och om du vill ha en ersättningsvara eller ej.
2. Skicka tillbaka varan och ångerblanketten till oss. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara väl emballerade. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den.
Varan returneras till:
Agnes Maskin AB
Däckvägen 10
443 61 Stenkullen
3. När vi mottagit och godkänt returen får du en återbetalning via Klarna. Återbetalning sker normalt 1- 2 veckor efter det att vi har mottagit varan. Frakten återbetalas ej.
4. Vid retur står du för transportrisken. Om det rör sig om en retur på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara, återbetalar vi dig returfrakten och varans belopp om inte varan finns kvar i lager. I övrigt ersätter vi dig med en ny. OBS! Vi återbetalar inte den ursprungliga fraktkostnaden.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel (Konsumentköplagen).
Reklamation
Om produkten vid leverans är skadad, defekt eller ofullständig har du rätt att göra en reklamation. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. 2 månader anses som skäligt. 1. Börja med att kontakta oss på 0302-49 00 50 eller skicka e-post till info@agnesmaskin.se så snart du upptäckt felet. Bifoga gärna en bild på reklamationen. En bild underlättar bedömningen och kan påskynda processen.
2. Efter du talat med oss skickar vi dig en ångerblankett. Det är viktigt med en tydlig beskrivning om vad reklamationen avser.
3. Skicka den felaktiga varan och ångerblanketten till oss. Bifoga ett kvitto på returfrakten så ersätter vi dig för denna om vi godkänner reklamationen. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den.
Skicka varan till adress:
Agnes Maskin AB
Däckvägen 10
443 61 Stenkullen
4. I samråd med leverantör tar vi ett beslut om vi ska ersätta varan eller laga felet, i första hand repareras varan. När vi tagit emot varan och godkänt reklamationen så åtgärdar vi felet om möjligt. Annars skickar vi dig en ny vara, förutsatt att den finns i lager. Skulle inget av ovanstående två alternativ vara möjligt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan.